Parafia Św. Jana Bosko, Tie Tie, Pointe Noire
Parafia Św. Jana Bosko, Tie Tie, Pointe Noire
Marek  Kogut Marek Kogut
157
BLOG

Ten Pontyfikat trwa..

Marek  Kogut Marek Kogut Społeczeństwo Obserwuj notkę 5

 ... i  trwał będzie w NAS....

Dziwne miejsca, Ludzie zupełnie inni a jednak tacy sami... 

Rok temu, w rocznicę śmierci Jana Pawła II byłem gdzieś daleko... sam w czterech ścianach...

http://marekkontakt.salon24.pl/497831,21-37

Teraz, od czterech miesięcy rzuciło mnie na czarny ląd... Wieczór, zapuściłem się z kierowcą w zakazane dzielnice gdzie nie ma białych expatów... w ogóle nie ma białych.... bieda... ciemność ukrywa brudy... zapachów nie daje rady... podświetlone ulice rzadkimi lampami.. słyszałem, że jest gdzieś Kościół gdzie w przeddzień kanonizacji będzie czuwanie, przygotowanie, projekcja filmów...

I o to jest; Kościół znany z działalności edukacyjnej, opiekuje się sierotami, zabiera je z ulic... kształci.... Parafia Św. Jana Bosko.

Mnóstwo dzieci... tańczą... stadion piłkarski, kilkoro kopie piłkę... duża grupa dzieciaków podnosi ławy, jedna za drugą.. zamiata podłogę... proste dekoracje... ołtarz przesłonięty białym prześcieradłem... 

Rozmawiam z księdzem i pytam się o to co się będzie działo... mierzy mnie wzrokiem (mój akcent jest nie do ukrycia) i nie pyta się, stwierdza ; Pan jest z Polski .... i mówi po polsku: Dzień dobry..

Wracam za godzinę... zaczyna się prezentacja życia  Jana XXIII i Jana Pawła II. ......  i nagle jestem w Krakowie.. w Polsce....... młodość Karola Wojtyły , obrazy z "Karol-Człowiek który został Papieżem".... ciężko opisać to co się czuje w takim momencie...

Teraz znowuż cztery ściany, obrazy ze "szkiełka"., Watykan.... DUMA, WZRUSZENIE, RADOŚĆ

Ten Pontyfikat... jest coraz głębiej we mnie....

 

Marek  Kogut
O mnie Marek Kogut

NORMALNY

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo